How a French satellite operator helps keep Russia’s TV propaganda online

Enlarge / Russian President Vladimir Putin speaks during the Moscow Urban Forum 2018 on July 18, 2018 in Moscow, Russia.Getty Images | Mikhail Svetlov

Not long after Russia steamrolled into South Ossetia in 2008, effectively annexing the territory of its southern neighbor, a group of Georgians banded together to set up a new Russian-language television station, a voice independent of the Kremlin: Kanal PIK.

With the help of Georgia’s public broadcaster, they signed a five-year deal with French satellite operator Eutelsat to beam their station into the Caucasus. Just two weeks after they launched in 2010, Eutelsat notified PIK

→ Continue reading at Ars Technica

Related articles

Comments

Share article

Latest articles